SPAȚII DE BIROURI
ÎNCHIRIERE / VÂNZARE

TCN Worldwide Real Estate Services
  • noi modalități de lucru și soluții pentru a atrage chiriași -

Pandemia survenită acum doi ani a schimbat cu totul conceptul muncii la birou! Înainte de aceasta, angajații erau chemați să lucreze în biroul fizic - indiferent unde locuiau sau care era rolul lor. Prin urmare, mulți angajatori și proprietari nu au pus un accent deosebit pe experiențele din interiorul spațiilor lor de birouri. Angajații se prezentau la serviciu pentru că erau nevoiți, o practică obișnuită la scară globală. Doar companii de top, precum Google sau Apple, ofereau mai mult pentru angajații lor la acea vreme.

De la debutul COVID-19, însă, lucrurile s-au schimbat și mulți dintre angajați nu au mai fost chemați la birou cu normă întreagă. Pentru prima dată în carieră, mulți dintre ei nu au mai fost nevoiți să vină să lucreze la birou cinci zile pe săptămână. În schimb, au putut să lucreze de acasă cu normă parțială sau întreagă și să se bucure de spații de lucru flexibile - care nu se aflau neapărat în clădirea principală a biroului lor. La propriu, au putut să lucreze de oriunde.

Odată ce angajații s-au adaptat la acest nou mod de lucru, mai flexibil, au început să ceară noi standarde pentru locul de muncă. În prezent, s-a dovedit că angajații sunt dispuși să își pună valorile și preferințele personale mai presus de spațiul fizic al biroului - și să își părăsească locurile de muncă în în căutarea unor medii de lucru mai favorabile. Din această cauză, atât angajatorii cât și proprietarii de spații de birouri se întreabă cum ar putea îmbunătăți spațiile de birouri pentru a menține angajații fericiți și productivi - și, în consecință, să își facă afacerile să prospere pe termen lung. 

Pe de altă parte, proprietarii și administratorii de spații de birouri au putut găsi consolare în cuvintele lui SunTzu, care spunea că "în mijlocul haosului există și oportunități". Aceasta pentru că munca de acasă a avut un dublu efect. Până la un punct, această modalitate de lucru a avut succes, drept pentru care angajații au continuat să beneficieze de ea, dacă politica companiei le-a permis. Pentru alții, însă, că cei doi ani de lucru preponderent "de acasă" a scos în evidență dorința și nevoia de susținere, de contact față în față, într-un mediu de birou sigur și colegial. 

Prin urmare, biroul viitorului va trebui să fie reimaginat, iar proprietarii au un rol esențial de jucat. Locul în care este situat biroul, dimensiunea acestuia, cât de eficient ajută la îmbunătățirea stării de bine a angajaților și ce nivel de soluții digitale sunt oferite sunt tot atâtea noi oportunități - atât pentru proprietari, cât și pentru chiriași. Oferirea de spații de birouri tradiționale nu este suficientă pentru a readuce angajații la birou și pentru a găsi chiriași. Mai mult ca oricând, este extrem de important ca, în calitate de proprietar, să diferențiați spațiile de birouri pe care le dețineți de cele ale concurenților, pentru a atrage și a păstra chiriașii pe termen lung. 

Flexibilitate, simplitate și strategii privind spațiul

În vâltoarea anxietății și a incertitudinii, anul 2022 ne-a întărit concentrarea asupra îndeplinirii nevoilor de bază. Astfel, în 2023 ne dorim ca viața noastră să fie cât mai ușoară posibil, dorim să putem face alegeri bune pentru noi și familiile noastre și dorim să trăim și să lucrăm într-un mediu sănătos și pozitiv.

Nicio companie sau persoană nu dorește să rămână blocată într-un viitor care este restrictiv din punct de vedere economic sau negativ din punct de vedere psihologic. Aceste noi "reguli" impulsionează afacerile, iar proprietarii care le recunosc și sunt dispuși să lucreze pentru a le integra, își vor umple spațiile de birouri prin stabilirea de relații noi și productive.

Strategii flexibile de amplasare și spațiu

Modelele de afaceri trebuie să se adapteze ca răspuns la numeroase situații neprevăzute care survin în timp. Diversificarea strategiilor de amplasare este una dintre modalitățile de a ușura presiunile financiare și de a vă atinge obiectivele. 

Este foarte clar că apetitul pentru spațiile de birouri tradiționale, din centrul orașului, își va reveni în scurt timp - însă facilitățile oferite vor trebui să răspundă unei varietăți mai mari de gusturi. Chiriașii care până acum se mulțumeau cu spațiile tradiționale, de clasă B, își vor extinde orizonturile, căutând spații de categorie A + sau spații cu certificări deosebite - cum ar fi clădirile noi cu certificări verzi sau LEED.

Spațiile de birouri ale viitorului vor fi cele de tip "plug and play", complet finisate, care vor funcționa alături de servicii comune - cum ar fi recepție, săți de conferințe, catering, dușuri sau curățătorie chimică. Chiriașii vor căuta să se mute și să funcționeze fără alte amenajări complicate, în afară de o eventuală modificare a designului pentru a reflecta marca lor.

În plus, în centrele orașelor se deschid deja oportunități pentru "spațiile gri", care anterior erau mai puțin atractive pentru chiriași din cauza dimensiunilor mixte și a locațiilor neobișnuite. Ele vor deveni extrem de căutate și, pe măsură ce proprietarii încep să ia în considerare oferta excedentară, aceștia vor fi în măsură să împartă spațiul și să îl comercializeze etaj cu etaj. La rândul lor, companiile recunosc beneficiile noilor spații și flexibilitatea pe care acestea o oferă și vor face tot ce este necesar pentru a le obține. 

Termeni și mecanisme simple de închiriere

Ca proprietari de spații de birouri, afacerea voastră va prospera în viitor doar dacă vă veți adapta continuu și vă veți reevalua frecvent planurile. Aceasta înseamnă, de cele mai multe ori, contracte de închiriere mai scurte și o mai mare flexibilitate în ceea ce privește mecanismele acestora, cum ar fi prevederi privind revizuiri periodice ale chiriei și obligații asumate de către chiriași.

O anumită reticență din partea chiriașilor de a investi în cheltuieli investiționale va fi însoțită de acceptarea unor costuri de exploatare suplimentare pentru un "spațiu inteligent" potrivit nevoilor lor. Acest lucru înseamnă că proprietarii de active de birouri vor trebui să participe mult mai mult la amenajarea spațiilor lor, adaptându-se, acolo unde este posibil, oferta la cerințele specifice ale chiriașilor. În viitor viitor, va trebui ca proprietarii să ofere soluții competitive, personalizate sau la cheie, care să răspundă în mod expres specificațiilor chiriașilor.

Creșterea implicării chiriașilor

Pentru a genera niveluri mai ridicate de ocupare a birourilor, proprietarii trebuie să facă mai mult pentru a determina interesul chiriașilor pentru birouri. Acest lucru înseamnă că succesul va depinde de valoarea pe care o oferă chiriașilor, prin experiențe îmbunătățite la locul de muncă. Cu cât mai multă valoare oferă un loc de muncă, cu atât mai mulți chiriași și angajați vor fi dispuși să se întoarcă la birou. 

Pentru a crește angajamentul chiriașilor, proprietarii de spații de birouri pot promova și găzdui evenimente și lansări la fața locului, prin intermediul unor aplicații facile de utilizat. Concentrându-se pe evenimentele de la locul de muncă, proprietarii pot aduce chiriașii împreună și le pot oferi diferite modalități de a transforma biroul și comunitatea înconjurătoare în ceva mai personalizat. Evenimentele sunt importante pentru a ajuta la crearea unui sentiment de apartenență și, de asemenea, le permit angajaților să creeze rețele și să se implice în cadrul comunității lor.

Aplicații specifice, care să implice în mod specific experiența chiriașilor, pot conecta chiriașii și angajații lor la tot ceea ce o clădire de birouri are de oferit. Aplicația devine o interfață pentru facilitățile clădirii - relevând avantaje, programe, știri, informații despre puncte de vânzare cu amănuntul, oportunități de sănătate și wellness și multe altele. 

Stare de bine

Este unanim acceptat faptul că mediul de lucru poate avea un mare impact asupra stării noastre de bine și cu toții am dori să lucrăm într-un loc în care să ne simțim fericiți, în siguranță și apreciați. Productivitatea crește atunci când se acordă prioritate bunăstării noastre și când putem face alegeri care să se potrivească personalității și stilului nostru individual de lucru.

Prin urmare, firmele consideră că este înțelept să le ofere angajaților o experiență care să îmbunătățească starea de bine și să elimine stresul. Întrebarea care se pune din ce în ce mai des este "ce putem face mai mult pentru oamenii noștri?". Iar proprietarii de spații de birouri vor lucra împreună cu firmele care închiriază pentru a oferi medii de lucru care nu numai că vor elimina presiunea nejustificată asupra oamenilor, ci vor contribui în mod activ la facilitarea vieții profesionale a oamenilor.

Un simplu aspect ar fi cel în care se ușurează drumul spre locul de muncă al angajaților. Locațiile de birouri aflate în apropierea principalelor noduri de navetiști și cele care oferă parcări adecvate și spații de depozitare a bicicletelor sunt mai atractive acum decât oricând. Printre alte facilități care influențează starea de bine se numără internetul de mare viteză, cafenele, centre de fitness și unele opțiuni de vânzare cu amănuntul - doar câteva dintre lucrurile la care trebuie să vă gândiți să le puneți la dispoziția chiriașilor.

Tehnologii la dispoziția chiriașilor

Biroul viitorului, centrat pe angajat, este strâns legat de  mersul implacabil al tehnologiei. Chiriașii își doresc să își concentreze soluțiile digitale pe maximizarea productivității echipelor lor, pe creșterea siguranței și bunăstării acestora la locul de muncă și, în același timp, pe reducerea amprentei de carbon.

Proprietarii care integrează tehnologia adecvată vor stimula cererea și vor oferi o experiență simplificată și conectată pentru ocupanții lor, care să le diferențieze produsul. Clădirile inteligente, care încorporează sisteme de comunicare sofisticate, permițând colegilor să își coordoneze agendele, să se conecteze de la distanță pentru a rezerva locuri de parcare, săli de ședință și spații de birou, vor fi întotdeauna preferate pentru închiriere.

Companiile vor fi, de asemenea, atrase de spațiile în care tehnologia este integrată în structura clădirii, oferind soluții digitale complexe. Sistemele inteligente pot urmări utilizatorii în cadrul unui birou, alocând un loc de muncă adecvat, ajustând mediul, iluminatul și temperatura aerului pentru a spori confortul personal și oferind asigurări cu privire la o posibilă amenințare virală.

Tehnologia senzorilor permite ocupanților să reducă automat consumul de energie și să maximizeze producția de energie. De asemenea, iluminatul inteligent cu LED-uri economisește energie și contribuie la starea de bine prin susținerea naturală a ritmurilor naturale. Obiectivul de a echilibra sau de a corecta emisiile de carbon, de a reduce consumul de apă și de a minimiza impactul ecologic ar trebui să fie o prioritate atât pentru proprietari, cât și pentru chiriași. Clădirile susținute de tehnologii inteligente și de surse alternative de energie sunt alegerea logică și evidentă pentru viitor.

Pe scurt, în viitor va trebui să optăm pentru o nouă abordare a spațiilor tradiționale birouri. Pentru a obține un rezultatul final avantajos, lumea proprietarilor și cea a chiriașilor trebuie să colaboreze. Proprietarii de spații de birouri vor trebui să se întrebe "ce beneficii suplimentare le pot oferi chiriașilor mei?", iar chiriașii se vor întreba "cum pot colabora cu proprietarii mei pentru a-mi îmbunătăți afacerea și pentru a ne asigura că amândoi vom ieși în câștig?". Dacă sunteți potențial investitor în spații de birouri sau dacă aveți nevoie de informații pentru a găsi spațiul de birouri ideal pentru afacerea voastră, Activ Property Services vă oferă consultanța necesară dezvoltării de proiecte și managementului proprietății, negocierea de contracte și planificare strategică.