SPAȚII DE BIROURI
ÎNCHIRIERE / VÂNZARE

TCN Worldwide Real Estate Services

Colaborare între proprietarii de spații de birouri și chiriași

Relația dintre proprietarii de spații de birouri și chiriașii lor nu a fost întotdeauna una atât de evidentă. Ei au existat ca două părți diferite ale poveștii spațiului de birouri: deservind afaceri diferite și satisfăcând nevoi diferite. Asta, până de curând. 

Sectorul imobiliar destinat spațiilor de birouri a cunoscut schimbări rapide în ultimii ani. Măsurile de sănătate și siguranță implementate ca urmare a recentei pandemii au golit parțial spațiile de birouri și au provocat o schimbare la nivel mondial către munca flexibilă. Această tranziție a generat multe schimbări pozitive. Acum există mai puține limitări legate de modul de desfășurare a activității de zi cu zi, ceea ce conduce la un mai bun echilibru între viața profesională și cea privată și contribuie la o productivitate mai mare.

De asemenea, companiile și angajații lor se așteaptă acum să aibă mai multe opțiuni în ceea ce privește locul, intervalul de timp și modul în care lucrează. Acest lucru a determinat organizațiile să își reanalizeze modul de utilizare a spațiilor de birouri și să renunțe la contractele de închiriere pe termen lung, pentru a se adapta la munca hibridă. În schimb, proprietarii clădirilor comerciale de birouri se confruntă cu dificultatea de a oferi dotări, servicii și spații „la cerere” pentru a atrage chiriași de calitate. 

O soluție la aceste probleme o constituie parteneriatele extinse între proprietarii spațiilor de birouri și chiriașii lor. O astfel de relație poate contribui la îmbunătățirea ofertei de spații de lucru și se dovedește benefică atât pentru proprietari, cât și pentru ocupanții birourilor. Iată câteva dintre modalitățile prin care proprietarii și cei care închiriază spații de birouri pot lucra „mână în mână”!

Parteneriat pentru a valorifica un brand

Pentru mulți proprietari, valorificarea prezenței unui brand sau a unei mărci cunoscute, legată de spațiul de birouri pe care îl dețin, este o cale de urmat. Acesta este, în general, cel mai frecvent mod în care proprietarii și chiriașii colaborează cu succes. Proprietarii își asumă o parte mai mare din risc - plătind pentru amenajare - și sunt de acord ca spațiul lor să fie gestionat sub numele chiriașului. 

Acest tip de parteneriat are mai multe avantaje. Pentru firma care a închiriat spațiul de birouri, acest lucru implică mai puține cheltuieli. Pentru proprietari, acesta garantează o anumită formă de ocupare și le oferă posibilitatea de a beneficia de notorietatea companiei care activează în spațiul de birouri. Practic, rezultă o asociere pozitivă între clădirea de birouri și prezența brandului pe care chiriașul îl deține.

Decizii împreună cu chiriașul

Există mai multe modalități de colaborare continuă între chiriaș și proprietar. Printre cele mai simple măsuri se numără furnizarea de buletine informative săptămânale despre diversele birouri aflate în clădire, măsurile de îmbunătățire întreprinse sau chiar despre noile produse care se pot găsi la cafeneaua din interior.

Alte activități care interesează noua generație de chiriași sunt reciclarea si gestionarea deseurilor sau actualizări despre măsurile ecologice și de curățenie pe care le implementați în calitate de proprietari. Puteți face un pas mai departe și să îi implicați în eforturile lunare de reciclare și în programele care ajută la sustenabilitate.

O tendință nouă și viitoare o poate constitui un intranet pentru clădire, care să funcționeze ca o rețea socială pentru locatarii clădirii respective. Există, de asemenea, posibilitatea utilizării unor aplicații mobile dedicate locatarilor clădirii, unde aceștia pot face cereri de servicii sau se pot face sugestii privind măsurile de securitate.

Servicii specializate și facilități pentru clădire 

Având în vedere cât de mult se pune acum accentul pe starea de bine la locul de muncă și pe oferirea de spații care fac să merite deplasarea la birou, multe clădiri sunt acum îmbunătățite cu servicii și facilități suplimentare pentru a ridica experiența spațiului de lucru. 

Procesul este simplu: proprietarii creează o ofertă personalizată pe baza cerințelor și obiectivelor specifice ale clădirii. Acest lucru ar putea fi un amestec de multe lucruri: gândiți-vă la o cafenea și un bar, un sistem intern de acces și securitate, tehnologii smart, serviciu de curățătorie chimică, gestionarea coletelor, spații pentru evenimente, rezervări la restaurante și evenimente de afaceri, culturale și sociale. 

Ceea ce rezultă este un loc de muncă care este mai mult decât un loc în care se lucrează! Acesta devine un amestec perfect de muncă, wellness și stil de viață și permite o muncă flexibilă. Specialiștii spun că, în următorii zece ani, vom vedea mult mai multe astfel de forme de parteneriat între proprietari și firmele care închiriază spațiul de birouri. Acest tip de legătură este cel realizat, de obicei, în clădirile de birouri certificate cu standardul WELL, care certifică impactului pe care spațiul de lucru îl are asupra sănătății și stării de bine a angajaților care lucrează în clădire. 

Proprietar și chiriaș - ideea de comunitate

Ideea de „comunitate” este unul dintre factorii nou apăruți în ecuația chiriaș/proprietar. Împreună cu chiriașul, proprietarul reimaginează locul de muncă - plasând  elementul uman în centrul acestuia. În contextul tot mai des întâlnit al spațiilor de lucru flexibile și a co-working-ului, importanța comunității la locul de muncă este tot mai prezentă. 

Cultivarea unor relații sănătoase între proprietari și chiriași este din ce în ce mai importantă, deoarece dialogul bidirecțional care rezultă este în beneficiul ambelor părți. Prin creșterea implicării chiriașilor în clădirile comerciale, managementul este mai capabil să urmărească și să răspundă mai bine la probleme, să utilizeze sau să monetizeze spațiile și să înțeleagă operațiunile desfășurate de firmele care le folosesc. Iar când vine vorba de profitabilitatea clădirilor de birouri, puține lucruri sunt mai importante decât păstrarea chiriașilor!

slide river plaza bucuresti

Fie că sunteți proprietar de spații de birouri sau sunteți în căutarea unei clădiri în care vreți să vă desfășurați activitatea, Activ Property Services vă pune la dispoziție o gamă completă de servicii, bazate pe o abordare centrată pe comunitate - oferind consiliere pe parcursul fiecărui pas al procesului imobiliar.